Forever 80’s
Het levensgevoel van de jaren tachtig in advertenties
- Auteurs: Roelof Bouwman, Minke de Vogel (Nederland)
- Soort boek: geschiedenisboek, fotoboek
- Uitgever: Nieuw Amsterdam
- Verschijnt: 21 februari 2023
- Omvang: 256 pagina’s
- Uitgave: paperback
- Prijs: € 29,99
- Boek bestellen bij: Bol / Libris
Flaptekst boek over reclame en advertenties in de jaren 80
In de jaren tachtig werd de wereld van de eenentwintigste eeuw geboren. De computer kwam in ons leven – en ging nooit meer weg. Maar ook merkkleding, het marktdenken en de pincode beleefden een doorbraak. We werden zakelijker en liberaler en moesten steeds minder hebben van tabak en calorieën. Muziek was voortaan digitaal en dankzij aerobics kregen we een ‘maakbaar’ lichaam, liefst net zo strak als ons interieur. Alles werd anders – en alles blééf anders.
Het fascinerende verhaal van de jaren tachtig wordt in Forever 80’s verteld door de advertenties die het decennium kleur gaven. Van het Zwitserlevengevoel tot de United Colors of Benetton en van het succes van Petje Pitamientje tot het fiasco van Buckler: Forever 80’s laat zien hoe we werden wie we zijn.